Ajut copiii să depășească nesiguranța că nu sunt suficient de buni

pentru a ajunge să între la un Liceu de Arte, prin metoda ArtRetreat

Ai văzut video-ul?

Uite o mică parte din rezultatele celor 90 de minute petrecute împreună în online, LIVE, cu peste 300 de participanți, descifrând arta crochiurilor (vezi video-ul de mai sus).

The determined crow
From me to you

Dacă peste 300 de copii, cu vârste cuprinse între 8-17 ani, au obținut astfel de rezultate de siluete feminine în doar  90 de minute ONLINE cu mine

Îți dai seama

ce putem crea în 6 luni?

curs-desen-pictura-marian-moncea

Până acum

Ți s-a spus că desenul și pictura este doar pentru cei aleși.

Că nu oricine poate crea o operă de artă.

Și, mai important de atât, oricum tot ce e valoros s-a făcut deja.

Dă-mi voie să fiu Gică Contra și să-ți spun că, după 7 ani de mentorat peste 500 de cursanți cu vârste cuprinse între 5 si 80 de ani, îți pot demonstra în mai puțin de două ore că toți putem desena dar nu toți am fost ghidați corect despre cum să facem asta până acum.

Uite ce putem crea împreună

Elemente obligatorii pentru admiterea la Liceul de Arte

+ Bonus

STUDII DE CAZ​

Daria, 14 ani​

Cursul de pictură a fost de departe cea mai bună alegere pe care am făcut-o când am ales o activitate extrașcolară pentru Daria.

Pentru noi povestea a început în 2020, odată cu nesiguranța instalată de pandemie.

Atunci am reușit alături de Marian Moncea să transformăm zilele de izolare în zile cu sens, în care am plantat semințe de încredere, curaj și bucurie, să avem ce culege în perioada următoare.

Și chiar așa a fost … pe lângă bucuria pe care ne-o făcea cu fiecare lucrare rezultatata din mânuțele ei, numeroasele daruri de suflet oferite celor dragi nouă într-o formă cu totul autentică, a îndrăznit să creadă în ea și să participe la numeroase concursuri la care rezultatele ne-au uimit.

Cea mai spectaculoasă prezentare, în afară de schițele prezentate pe facebook, a fost un vernisaj prezentat în cadrul unui concurs de talente susținut de conducerea Castelului Cantacuzino din Bușteni.

Un loc special pentru noi, și foarte îndrăgit, în urmă cărui concurs s-a ales cu o frumoasă colaborare în reproducerea unor secvențe filmate pentru serialul Wednesday în incinta castelului.

Mai mult decât atât, acum este hotărâtă să urmeze Liceul de Arte în cadrul secției de arhitectură și grafică iar asta ne face extrem de mândri și ne încurajează să o susținem cu toată puterea.

Nu mai este niciun secret că liceele de arte și meserii vin cu un număr mare de ore practice, care te ajută să înveți și apoi să te perfecționezi în domeniul ales.

Vei avea surpriză să observi că orele practice sunt cel mai bun aliat, când vrei să evoluezi și să devii mai bun. … și toate aste au plecat de la dumneavoastră .

Ne uităm cu drag în urmă și cu mulțumire !

Încurajez pe cât mai muți să încerce aceste cursuri, fizic sau online, nu se știe niciodată în ce direcție va excela copilașul – datoria noastră de părinți este să le punem la dispoziție cât mai multe variante că ei să poată alege.

Mama Dariei

Bianca, 15 ani

Cursurile online pe care le-am facut cu d-voastră m-au ajutat foarte mult, sa învăț tehnici noi de lucru si sa le îmbunătăţesc lucrând alături de alți copii.

De când am început sa fac aceste cursuri, am văzut ca începe sa îmi placa mult si să-mi facă plăcere sa particip în fiecare sâmbătă.

După ce am văzut ca mă descurc din ce în ce mai bine, chiar ma gândeam ca după ce termin clasa a 8-a să urmez cursurile liceului de arta din Bacau.

Modul de învaţare la cursurile d-voastră este liber si predați atât de bine tehnicile că imediat le prinzi şi faptul că înregistraţi şi cursurile m-au ajutat foarte mult, deoarece atunci când eram plecată, nu eram acasă sau nu puteam participa la curs, primeam şedinţa înregistrată şi o făceam în altă zi pentru a nu o pierde si a termina lucrarea.

În aceşti doi ani am facut lucrări foarte frumoase pe care le-am înrămat si le-am dat rudelor sau le-am pus în camera mea.

Vă mulţumesc mult!

Te-ai gândit vreodată

Ce impact major are tehnologia in modul de invatare a noilor generatii?

Există mai multe studii și cercetări care sugerează că expunerea prelungită la conținut de scurtă durată, precum clipurile video rapide, postările pe rețelele sociale și jocurile online, poate influența negativ capacitatea de concentrare a copiilor și a adolescenților. Unul dintre argumentele aduse este că acest tip de conținut, care solicită o atenție de scurtă durată și recompensează schimbările rapide de focus, poate eroda treptat abilitatea de a se concentra pentru perioade mai lungi necesare învățării profunde și realizării de sarcini complexe.

De exemplu, un studiu publicat în jurnalul “Pediatrics” de către cercetătorii de la Universitatea din California, San Francisco, a descoperit o legătură între timpul petrecut în fața ecranelor și scurtarea duratei de atenție la copiii mici. Deși studiile concrete care să lege direct conținutul de scurtă durată de scăderea capacității de concentrare sunt în curs de dezvoltare, există o înțelegere generală în comunitatea științifică că tiparele de consum media moderne pot avea efecte asupra dezvoltării cognitive și a abilităților de atenție la copii.

În acest context copiii sunt obișnuiți să primească rezultate rapide ceea ce învățământul tradițional încă nu este pregătit să ofere. 

Prinși într-o programa stufoasă, copiii tind să se piardă în detalii până la pierderea interesului și a concentrării. Adică sunt rezultatul unei rețete complete: complicăm orice până nu mai vrem să facem nimic.

Fie că o acceptăm sau nu, tehnologia, AI-ul, roboții care preiau sarcinile oamenilor, există în viețile noastre și depinde de noi daca ne învățăm copiii să le folosească PENTRU a le usura parcursul profesional sau ÎMPOTRIVA stării lor de bine.

Imaginează-ți doar:

Cât de des sistemul de învățământ actual poate să nu îndeplinească nevoile psihologice fundamentale ale copiilor.

  • Când vine vorba despre conectare, adesea accentul pus pe performanță și competiție în școli lasă puțin loc pentru aprecierea copiilor ca indivizi unici. Aceasta poate duce la sentimente de singurătate și o scădere a stimei de sine, deoarece copiii pot simți că sunt valoroși doar pentru realizările lor academice.

  • Competența este adesea zdruncinată într-un sistem educațional care favorizează evaluările standardizate și un curriculum inflexibil. Unii copii se pot simți nesiguri pe abilitățile lor, în special dacă învățarea nu este adaptată la ritmul și interesele lor, provocând frustrare și demotivare.

  • În ceea ce privește autonomia, elevii se confruntă frecvent cu lipsa oportunităților de a face alegeri semnificative legate de învățarea lor. Programul strict și regulile rigide limitează capacitatea de auto-dirijare, ceea ce poate reduce semnificativ motivația intrinsecă și sentimentul de control asupra propriei educații.

Spune-mi dacă Rezonează cu tine

🌞 Si te-ai gândit cum ar fi pentru copilul tău să facă parte dintr-o comunitate în care să fie apreciat și recunoscut?

🌞 Să simtă că ceea ce face este valoros nu doar pentru creșterea lui individuală ci și pentru cei din jur?

🌞 Să simtă că prin munca și abilitățile lui contribuie și EL la bucuria și mândria familiei?

🌞 Să simtă că puterea viitorului lui este în mâinile lui chiar dacă, poate, în călătoria lui prin școală va întâlni personaje care vor încerca să-l demoralizeze sau să-i arate o realitate care nu se potrivește cu visele lui?

🌞 Să simtă că e susținut spre o viziune mai mare, atât în familia cât și în comunitatea din care crește și dezvoltă?

Corina, 13 ani

Cori desenează de mică. 

Flori, gaze, siluete și … fizionomii. Numai că nu fizionomii în adevăratul sens al cuvântului, ci doar contururi simple ale fetei: fără ochi, fără buze sau nas, și totuși expresive. 

De aici dorința de a învața cum anume poate desena ochii, gură, nasul personajului preferat. 

Așa a început călătoria noastră alături de “dom’ profesor”, cum îl numim noi pe domnul Marian Moncea. 

Așadar, primul curs. Cel al chipului uman. Online, căci locuim la câteva sute de kilometric de Piatra Neamt. 

Ai zice că interacțiunea va fi una ușor artificială, că va trece timpul cu greu; dar nu, nu a fost nicicum așa. 

Dom’ profesor are vocea blânda, mâna sigură și deși în mediu virtual, îi vezi parcă zâmbetul ce îi apare pe chip, îi auzi bucuria din voce, atunci când le spune copiilor cum anume să deseneze, să valoreze, să aleagă culorile, dându-le acestora libertatea de a decide cum anume își pun în valoare imaginația și talentul, indiferent de tema cursului. 

Le acordă votul său de încredere copiilor, încât ei își aleg tema sesiunilor. 

Îi încurajează, îndrumă și laudă pe copii, pentru fiecare desen realizat. Corina l-a plăcut din prima clipă pe dom’ profesor. 

Și am continuat să achiziționăm pentru ea, lecție cu lecție, apoi abonamente pentru “joc și inițiere”, înscriindu-o mai târziu, în grupa celor “avansați”. 

A fost și în taberele organizate de domnul profesor! Corinei i-a plăcut foarte mult, dorindu-și în fiecare an să revină și să îl revadă, la propriu, pe domnul profesor. 

Sesiuni de desen, jocuri și voie bună, cântece, baie în ciubăr, natură și aer curat: în câteva cuvinte – hrană pentru suflet. 

Părinți fiind, ne dorim tot ce e mai bun pentru copilul nostru și suntem recunoscători pentru experiențele minunate trăite de Cori în taberele de creație organizate de către Marian Moncea și echipa să. Interacțiunea lui Marian cu învățăceii săi, îmi permit să îi spun așa cum îl apelează copiii; este una deosebită – înălțătoare, aș spune. 

Stimulează culoarea, aduce încântare ochiului și da frâu liber creativitățîi. Aduce echilibru, liniște și bucurie sufletului. Eliberează emoții, cultivă talentul și încrederea în sine. 

Conturează personalități. 

Îi mulțumim domnului Marian Moncea pentru tot frumosul adus în viață Corinei și a noastră. Îi dorim mult succes în tot ceea ce își propune să realizeze! 

Știu că și Corina simte și gândește asemeni nouă.

Cândva, cu mult înainte de a-l cunoaște pe domnul profesor și de a ne da seama de înclinațiile Corinei, am întrebat-o ce materie îi place la școală și ne-a răspuns: “desenul”. 

Și după cum spune dictonul “Nihil sine Deo”, nu întâmplător a apărut Marian în viață noastră. 

Astăzi, Corina a ales să se pregătească pentru susținerea examenului și a probelor de aptitudini, în vederea admiterii la Liceul de Arte – secția Arte Plastice și Decorative. 

Cu emoție în suflet,
Alice și Gabi Gheorghe

Uite un scenariu pe care NU și-l dorește niciun părinte:

Te zbați să oferi copilului tău tot ce e mai bun din punct de vedere educațional, îi asiguri acces la cele mai bune resurse, scoli, profesori, îl înscrii la tot felul de cursuri suplimentare, dar, în ciuda tuturor eforturilor tale, observi că ceva lipsește. Copilul tău pare copleșit, nu suficient de încrezător în propriile forțe și, în ciuda unui ocean de informații la dispoziția sa, parcă nu reușește să navigheze prin el cu adevărată autonomie și entuziasm.

În goana noastră după educație de calitate, uităm adesea un adevăr simplu: copiii nu au nevoie doar de mai multe informații. Ei au nevoie, înainte de toate, să prindă destulă încredere în ei însuși pentru a putea folosi toată această informație într-un mod care le servește cel mai bine.

Educația nu este doar o acumulare de cunoștințe, ci o călătorie care trebuie să îi înzestreze pe copii cu abilități de viață esențiale – cum ar fi gândirea critică, creativitatea și, mai ales, încrederea în sine. Această încredere este fundamentul pe care se construiește succesul autentic, în școală și dincolo de ea. Fără ea, chiar și cea mai impresionantă sumă de cunoștințe rămâne neexploatată, un potential uriaș care nu își găsește drumul spre aplicabilitatea reală.

Hai să-ți povestesc cum a fost la mine.

După 4 ani de liceu și 4 ani de facultate în care am desenat și am pictat câte 5-7 ore pe zi, la final profesorii ne-au lăudat prin note și diplome (acum pline de praf și total inutile) pentru etapele parcurse.

Apoi ne-au trimis în lume, să ne creăm un rost, cu câteva credințe adânc înrădăcinate:

✔️ Nimic din ceea ce vom crea nu va fi la fel de valoros că ceea ce deja s-a creat;

✔️ Artiștii adevărați se dedică creației, rămân neînțeleși și mor de foame;

✔️ Orice metodă de a face bani din creativitatea noastră poate fi situația între denumirea de Prostituție în artă și Kitch-uri comerciale;

Ca un elev conștiincios am decis că nu mă ridic la nivelul acestei meserii și m-am angajat în vânzări. 

Și acum îmi vine să râd.

Un introvertit plin de frici care a stat în ultimii 8 ani în miros de terebentină și alte substanțe dubioase acum se îmbracă elegant și vinde abonamente și accesorii telefoane.

Noroc că mi-a plăcut tot timpul partea asta de gadgeturi și mă bucuram că eram primul care testa tot felul de modele noi de telefoane și alte accesorii apărute pe piață 🙂

Părinții insistau că am un talent care nu trebuie irosit (că nu puteau să spună că după atâția ani investiți în educația mea am ales să fac o meserie care nu avea nevoie de atâta pregătire în domeniul artei) și în paralel am acceptat să pictez icoane, troite și ce cereri au mai venit din zona această religioasă.

Ani de zile m-am luptat la propriu cu mine și gândurile mele până să prind încredere în ceea ce sunt și ceea ce pot face cu abilitățile mele. 

Și parcă atunci când prindeam aripi, o voce venea din spate și spunea: “Dar cine ești tu să-i înveți pe alții?”

Și mai dădeam un pas în spate, să mai învăț, să mă ascund, să nu mă arăt.

Dacă și copilul tău e ATLFEL, cu siguranță se confruntă cu aceleași frici și ar fi păcat să mai pierdem încă un artist, așa cum îmi povestesc adulții care vin la cursuri acum, la 50-70 de ani:

“Toată viață mi-am dorit să pictez dar am crezut că nu sunt destul de bună”.

Profesorii fac o treabă minunată DAR

Ei sunt acolo să îi învețe pe copii teorie, tehnici, poate mici scurtături și atât.

Mai departe se presupune că e treaba societății, a părinților, a elevului să-și găsească meseria, carieră, misiunea. 

Au cu adevărat copiii noștri acces la informații de calitate? 

Informații cu sens pentru ei și viitorul lor?

Au acces la cursuri de dezvoltate personală? 

Au acces la cursuri de orientare în carieră?

Au acces la mentori care au trecut prin etapele prin care trebuie să treacă ei, în domeniul pe care și-l doresc?

Dacă nu au încă, hai să-ți povestesc cum tot căutând o metodă ecologică de a-mi îndruma copilul am reușit să dezvolt abilitățile a sute de copii, online și offline.

Spune-mi dacă îți sună cunoscut Copilul tău...

✔️ Caută să facă tot timpul lucrurile “altfel”;

✔️ Desenează personaje de desene, anime-uri și tot ce e legat de interesele lui în afară școlii;

✔️ Nu reușește să fie atent la ore;

✔️ Îi vine greu să se exprime;

✔️ Este expert in a negocia in favoarea lui;

✔️ Pierde ore în șir pe gadgeturi și câteodată ai impresia că toată lumea lui s-a mutat în digital;

✔️  Are un potențial enorm de a reuși în viață dar îi lipsește disciplina și un mentor care să-l îndrume;

✔️ Are o curiozitate aparte legată de lumea artei, a desenului și a picturii;

✔️ Îl surprinzi adesea că desenează când se “plictisește“;

Și tu ca Părinte

✔️ Vrei să-l îndrumi către cei mai buni profesori;

✔️ Vrei să-l încurajezi în pasiunile lui;

✔️ Vrei să fie ajutat să se exprime liber;

✔️ Vrei să-și depășească fricile și emoțiile;

✔️ Vrei să învețe mai multe despre tehnicile de desen și pictură;

 

Dar... În același timp

✔️ Cauți să nu-l copleșești cu prea multe activități;

✔️ Cauți o activitate care să nu te țină in trafic de la un loc la altul, după o zi plină la serviciu;

✔️  Cauți o activitate care să-i aducă validare copilului tău și să-l simți că se bucură de reușitele lui, prin progrese ușor vizibile de la lună la lună;

✔️ Cauți să-l integrezi între alți copii care împărtășesc aceleași valori și pasiuni că și el;

✔️ Cauți ca prin educație și experiențele pe care i le oferi, copilul tău să devină o persoană puternică și adaptabilă la provocările vieții; 

✔️ Cauți un profesor răbdător cu care copilul tău să se conecteze și pe care să-l urmeze că mentor în domeniul artistic;

Asta m-au învățat copiii

cu care am lucrat în ultimii 6 ani, de la 5 la 17 ani.

Și datorită lor a trebuit să-mi perfecționez luna de luna metodele de a ajunge la ei, de a-i învața tehnici de desen și pictură, într-un mod relaxant și plăcut pentru ei și pentru a obține rezultate împreună.

Așa s-a născut ArtRetreat – program de mentorat care îmbină tehnici de desen și pictură cu dezvoltarea personală.

Poți salva ani de căutări pentru copilul tău alegând să investești chiar acum în educația lui adevărată, care nu se reduce la teorie și tehnici de lucru ci include și aprofundare în dezvoltare personală și orientare în carieră.

Sunt convins că nu știi câte oportunități se vor deschide către copilul tău, după ce stăpânește primele abilități în desen și pictură.

 

✔️ Colegul meu de liceu lucrează pentru Ubisoft (cea mai mare corporație de video games din lume) de ani de zile și crează personaje de jocuri video.

✔️ Andra, una din cursantele de la grupele din offline,  după câteva luni de lucrat împreună, își vinde tablourile cu peste 400euro.

✔️ Paula, absolventă de liceu de Arte, cursantă Artretreat, a decis să treacă în zona digitală și acum crează identitate de branduri de la 800euro în sus.

✔️ Matei și Rareș, după un an de lucrat împreună, din clasa a 10 a în clasa a 11 a, au decis că vor să se îndrepte spre Facultatea de arhitectură.

✔️ Luca o ajută pe mama lui la creat modele pe prăjituri și torturi în cofetărie.

✔️ Ilinca cochetează acum cu Design-ul interior și lista poate continuă la nesfârșit.

Să faci o carieră din abilitățile de desen și pictură nu este un vis frumos, ci o realitate care se poate construi armonios pentru copilul tău, începând cu următoarele 6 luni.

Ce este Academia ArtRetreat?

După 7 ani de predat desen și pictură atât în mediul online cât și în offline, la peste 500 de cursanți în total, am observat că succesul copiilor nu vine dintr-un talent nativ sau ore interminabile de lucru ci din faptul că CINEVA crede în ei și în abilitățile lor.

Acel CINEVA poate fi părintele dar este mai ales acel mentor, acel anturaj, pe care el și-l alege ca model în viață. Și nu e puțin lucru să fim înconjurați de oameni care ne îndeamnă la creștere, care ne arată noi orizonturi în afara celor din imediata apropiere. Și nu e puțin lucru să fim înconjurați de oameni cu care împărtășim aceleași interese, cu care ne putem conecta la un nivel profund și cu care ne simțim în siguranță. 

Asta creăm în Artretreat! 

O comunitate în care să putem crește ecologic, în siguranță și în care să avem acces la informațîi și practici noi, pentru a ne contura viitoarele cariere de succes.

Eu mi-am dorit asta ca și copil/adolescent și a devenit misiunea mea să ofer această Academie copiilor între 9 și 16 ani care au potențial artistic și își doresc să se dezvolte ca viitori oameni de succes în domeniu.

În doar 6 luni, pornim de la desenul naturii statice și ajungem să schițăm portrete, crochiuri/corp uman apoi testăm tehnici diferite de pictură precum: acuarele, pasteluri, ulei pe pânză, acrilice și multe altele.

La final, organizăm o expoziție de grup prin care să ne sărbătorim toate victoriile și muncă depusă.

Dar, ca să înțelegi și mai bine cum lucrăm, iți las mai jos un exercițiu de încălzire și îți propun să îi creezi copilului tău un cadru creativ format din muzică lui preferată pe fundal, creion, foaie A4, radieră, linie și 25 de minute libere.

Uite un exemplu de cum lucrăm în Academia ArtRetreat

Academia ArtRetreat este pentru copilul tău dacă:

✔️ Își dorește noi provocări;

✔️ Este motivat dacă este îndrumat;

✔️ Dorește să învețe desen/portret/figură umană;

✔️ Vrea mai mult desen in creion;

✔️ Viseaza la o expoziție proprie;

✔️ Nu știe sa deseneze corpul uman;

✔️ Vrea accelarea procesului de învățare;

✔️ Simte lipsa unui mentor;

✔️ Se plange de profesori neimplicați;

✔️ Ia in considerare si admiterea la o școală de arte;

✔️ Vrea să învețe anatomia corpului;

✔️ Vrea să învețe Faldurile hainelor; 

✔️ Vrea să învețe Crochiul/corpul uman;

✔️ Vrea să lucreze în creion/creioane colorate;

✔️ Nu stăpânește încadrarea în foaie / măsurători;

✔️ Vrea să se facă pictor/pictorita;

✔️ Nu stăpânește hașura;

✔️ Dorește să creeze portete și natură statică;

Testimoniale-cursuri-pictura-desen-online-marian-moncea

Despre mine

Eu sunt Marian Marian și sunt pictor de când mă știu. Oficial am 20 de ani de experiență (adică ani de pictat aproape zilnic). Practic botezul meu în ale desenului a fost pe la 8 ani când am descoperit că pot să las pixul să facă ce vrea el pe un caiet de matematică.

Obișnuiesc să mă predau picturii și să las culorile să vorbească în numele meu. Așa îmi trăiesc emoțiile și visele și pentru că am observat că arta mi-a fost singura constantă de-a lungul vieții și cea care mi-a dat putere să trec peste toate provocările vieții, am hotărât să împărtășesc bucuria picturii cu cât mai mulți oameni.

Misiunea mea e să contribui, prin ceea ce știu, la o lume mai bună. Îmi doresc ca oamenii să se reconecteze cu ei înșiși pentru a se putea bucura iarăși de fiecare zi. Dacă fiecare din noi trece prin propria transformare, lumea ca întreg are toate șansele să devină așa cum ne-o dorim.

Taberele și cursurile ArtRetreat mă fac să mă simt tot mai aproape de viziunea mea, eveniment după eveniment.